Woensdag 24 April 2024


Pennucci Racing

 
Het Team.
Pennucci Racing is actief in de Dutch Supercar Challenge (DSC) en is vernoemd naar de familienaam van de teameigenaar.

Ons team
verder uit de volgende teamleden:

Luco Hornsveld, coureur en eigenaar Pennucci Racing,
Harold Wisselink, coureur,
Jolanda Hornsveld, gastvrouw Pennucci Racing

De auto
In de DSC rijdt Pennucci Racing met een Seat Leon Supercopa, met de volgende specificaties:


Chassis type :
steel monocoque, welded roll-cage

Aerodynamics:
full aerodynamic package including front splitter,
flat bottem rear diffuser and adjustable rear wing


Engine :
- layout : front transversally mounted - type : 4 cylinder – 16 Valve – 1984 cc turbo engine
- bore x stroke : 82.5 x 92.8 mm
- power supply : Seat Sport management system
- max. power : 301 HP
- max. torque : 340 Nm @ 2100 rpm

Transmission :
- type ; front wheel drive
- gearbox : 6 speed DSG gearbox
- gearshift : steering wheel with paddle shifts
- differential : limited slip differential
- launchcontrol

Suspension :
- shocks : Koni 2 way adjustable racing shocks
- springs : Eibach racing front springs
- stabilizer : front and rear stiffened adjustable anti roll-bars
- rear : Bilstein upside down coil-over racing shocks

Brakes :
- Front, ventilated discs 362/30 mm with AP Racing 6 piston calipers,
- racing pads
- Rear, 255/10mm with Seat callipers, racing pads


Wheels & tyres :
- 8.5 x 18 ATS racing wheels
- 230/650-18 Yokohama tyres


Dimensions :
- length 4475 mm
- width 1987mm
- height 1384mm
- wheelbase 2594mm
- front track 1662mm
- rear track 1591mm
- kerb weight 1130 kg
- fuel tank size 63 litre


Een stukje geschiedenis...

In de DNRT reden wij eerdere seizoenen met een Renault 5 GT Turbo. Deze auto is compleet omgebouwd voor de autoracesport en naast alle veiligheidsvoorzieningen voorzien van een zeer competitieve 2035 cc 16 kleppen motor met ruim 180 pk en 200 Nm koppel.


        



Het is allemaal begonnen met de aanschaf van een Renault Alpine GT Turbo, waar een paar keer slalom mee is gereden. Door de leuke ervaringen daarmee zijn wij verder gaan kijken.
 
Via de Renault Alpineclub kwamen wij in contact met Erwin van Dijk die bezig was een raceauto te bouwen. Mede daardoor raakten wij eigenlijk een "beetje besmet" met de racesport, en al snel kwam het idee om een raceauto te gaan bouwen met de hulp van Erwin.

Maar alles ging vlugger dan verwacht toen we in 2005 tegen de huidige raceauto (De Renault 5) aanliepen, gebouwd en afgesteld door Peter Commijs. Als snel werd besloten om deze auto te kopen en de vereiste racelicentie te gaan halen.

De racelicentie is binnen, we rijden en presteren! Complimenten aan Peter Commijs die een fantastische wagen heeft gebouwd.